Bubnové brzdy sa považujú za bezporuchové a sú odolné voči všetkým poveternostným podmienkam. Celý brzdový systém je umiestnený vo vnútri náboja. Tento typ bŕzd sa najčastejšie vyskytuje na mestských bicykloch. Medzi výhody patrí aj to, že brzda je tesne uzavretá, takže je odolná voči piesku či inému znečisteniu. Medzi nevýhody patrí okrem iného: je, že sa prehrievajú pri dlhých cestách a intenzívnom brzdení. Brzdy nie sú vhodné ani pre bicykle, ktoré vyžadujú vysokú brzdnú silu, napríklad horské bicykle.
V-brzdy sú pripevnené k vidlici rámu, svojou štruktúrou pripomínajú dlhé ramená, na ktoré sú priamo namontované brzdové doštičky, cez tieto ramená prechádza upínacie lanko, ktoré je trvalo spojené s jedným ramenom. Keď dotiahnete brzdovú páčku, lanko sa skráti, čo spôsobí, že doštičky tlačia na ráfik bicykla. Tieto typy bŕzd sa používajú hlavne na MTB bicykloch. Medzi výhody V-bŕzd, ktoré sú veľmi obľúbenými ráfikovými brzdami, patrí aj to, že sú lacné a nenáročné na údržbu. Majú celkom dobrú brzdnú silu, no aj keď dobre fungujú na rovinatom teréne, dážď alebo blato znižuje účinnosť bŕzd a to je najväčšia nevýhoda týchto bŕzd.
Aký je rozdiel medzi týmito dvoma parkovacími brzdami? Valčeková brzda funguje podobne ako ABS v aute vďaka modulátoru brzdnej sily umiestnenému vo vnútri brzdy. Čo to znamená? Pri brzdení bicykel spomaľuje postupne a neblokuje koleso úplne, čím sa obmedzuje riziko pádu cez riadidlá alebo nekontrolovaného šmyku. Valcová brzda funguje spoľahlivo za všetkých poveternostných podmienok, čo ovplyvňuje bezpečnosť cyklistu. Je to tiež prvok s veľmi nízkou poruchovosťou.